Updates:

Fans are welcome!

Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - teremochek

#1
More RAM names:

$0032# Move Direction State (0/8)#
$0033# Max Consecutive Firing ticker#
$0038# Fire Bullets in Air now (0/4)#

$0040# Boom on Screen (0/1)#
$0041# ??? timer (0/ff) When Walk or Fly mode and not paused#
$0042# Bonus counter (0/7)#
$0043# Kill enemy counter#
$0044# Kill enemy counter2#
$0045#Use Chip#
$0046#Red Landers count#

$0054# Type Collisions of Wall's#
$0055# Room Type: 00 magazine, 0B - inforoom, 0D 03 -boss, 09 - item etc.#
$0056# Set $FF when go to next room#
$0058# Left Wall   Collision#
$0059# Up Wall Collision#
$005A# Right Wall Collision#
$005B# Down Wall   Collision#
#2
Quote from: arseniy on December 14, 2021, 01:03:09 AM
so, tgl corridors are basically a list of commands
that start with a 2 byte time code
that says how many blocks into the level before the thing happens
then a command code of 0-9...

Thank's, Interesting.
Something like this has already been written by Optomon.
#3
Maybe someone have full ram codes? (Or more)
#4
Rom Hacks, MODs, Plugins / Re: Modifiying Enemies in RAM
December 05, 2021, 10:48:23 AM
Аfter all, I dare to fix it a little.

$0578/17#Obj_SubType# ;Boom $88: small, big (bit5), bonus ($C2) / Bonus item $32: weapon..

$05A8/17#Obj_Damage#

$0668/17# & (1)
$0680/17# these are special object variables that differ from each object.. (2)

$0758/17#Obj_Y_Ticker#
$0770/17#Obj_X_Ticker#
$0788/17#Respawn timer/rotation some unit's#

$06B0/17#Rotation max time#
$0740/17#Enemy status: destroy, bonus id#
$07B8/17#special var (4)#
$07D0/17#special var (5)#
#5
Work / Re: The Guardian Legend remake
November 19, 2021, 10:24:02 AM
+ 255 EE weapon - white color fix.
+ I add monsters to the corridors of the organic area. :heart: (4/4)
+ fixing bonus engine (First aid kit, heart, red chip, blue chip, heart, heart, red, red)
+ 9,10 area monsters (4/4)
+ corridor 21 (2/2) (without final boss)
+ corridor 0   TODO!

   next:   
              Litttle fixing all monsters.
#6
Work / Re: The Guardian Legend remake
April 07, 2020, 01:29:49 AM
Quote from: radicalblues on February 05, 2020, 10:01:18 AM
This is pretty cool! Are you still working on this? What's the status of the project?

No. Frozen!
The last thing done. I copied from the emulator all the flying corridors, But they are without monsters, and need to be improved. (Corr 5,6,7,8,9,10)

Another idea was to expand the screen by increasing the number of tiles. (Widescreen version). But for this I need to finish the corridors. (Tiles left and right ..)

At the moment, I am again developing games, but - a map generator for Heroes 3. Perhaps after that I will continue TGLBM ..
#7
Quote from: arseniy on November 23, 2019, 11:33:27 AM
В любой из General Talk, какой посчитаешь более подходящим.
Я не знаю насколько это может кому-то быть интересным. Какбе знание этой карты ни на что не влияет же.
Коридор ноль наверное километр длинной будет.
Да. Карта как-то пустовата..
Каридор 0 кажется самый длинный..
#8
Quote from: arseniy on November 23, 2019, 04:48:57 AM
Но ведь там бывают такие места где очень быстро скрол и пролетаешь очень много
) Верно! Поэтому идея не брать быстрые карты.(на пример первый полёт)
Посмотрев первые четыре коридора, видно длина у них близкая ( ~60 экранов (каждый по 30 линий тайлов)).
Коридор Получиться приблизительно 8 png картинок  256 х 1920.
#9
Quote from: arseniy on November 23, 2019, 04:50:15 AM
вот даже не знаю что об этом сказать...
Нужно-ли оно? Если да, то в какой английский раздел это запостить..
#10
Вот первый коридор!
Палитры монстров не правильные.(перекрашивать не будем)

(идейка родилась: по несколько коридоров в одной картинке сделать, но это не скоро)








#11
Hey! I found a beaver in video.
Look
#12
PNG оказалось занимает мало!
Вот первая картинка, на пробу.
- Разрешение (256х1920)
- Вес 34 кб

#13
Можно и, png. Хотя он весит много, а ужатый jpg должен быстро загружаться.
Пока-что примеримся.(Создам топик)
#14
Вопрос не в тему.
Существуют-ли карты летательных уровней в виде картинок?
Если нет, предложение сделать их.
Имеется возможность скопировать из BlitzMax'а в Photoshop, например jpg'шками форматом 256х1920.
#15
this is what I need.
Thank's.